آمیتیست

 

 

این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است . آمیتیست , گران بهاترین سنگ در گروه کوارتز ها بشمار می رود.

 

این سنگ را در کتب جواهر شناسی فارسی ( جمشت ) گفته اند لکن نام آن در لاتین ( آمیتیست ) است . نام آمیتیست از زبان یونانی مشتق شده و به معنای ( مست نبودن ) است ; چون مپنداشتند که دست بندی یا گردن بندی از آمیتیست هنگام می خواری , مانع مستی می شود. بعضی از بلور های آمیتیست در مقابل نور خورشید قسمتی از رنگ خود را از دست می دهند .با وجود اشعه x رنگ اولیه آن را می توان باز گرداند .

 

بلور های آمیتیست با حرارت زیاد به رنگهای زرد روشن , قهوه ای , سبزو آبی درمی آیند. شکنندگی , از دیگر ویژگی های این سنگ است .لذا باید با دقت بسیار آن را نگاه داشت .

 

 

 

 

خواص و فواید آمیتیست :

آمیتیست اراده را تقویت می نماید . حکما عقیده دارند که استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است  لذا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر , سیگار یا مشروبات الکی را دارند , از این سنگ استفاده می کنند . هم چنین این سنگ به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج , برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سر درد های عصبی و نیز بهبود حمله های عصبی به ویژه صرع , بسیار مفید است . علاوه بر آن برای رفع بی خوابی و کابوس سفارش می کنند که آن را زیر بالش بگذارند و بخوابند .

 

آمیتیست با رنگ بنفشی که دارد , ارزش فوق العاده ای در شفا بخشی , خصوصا در زمینه درمان با رنگ ها دارد . زدودن انرژی منفی , از دیگر ویژگی های آمیتیست است که آن را به انرژی های مثبت تبدیل می کند .تکه ای از سنگ آمیتیست را در گوشه ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن انرژی های مثبت در فضا و ذهن و روح شما , به تعادل و آرامش دست یابید , اضطراب و هراس , دور گردید .

امتیاز بدهید ...