خواص سنگ مروارید

 

 

تاریخچه مروارید (Pearl):

مروارید یا در، گوهری است معمولاً سفید و درخشان که در درون برخی از نرم‌تنان دوکفه‌ای مانند صدف مروارید به وجود می‌آید.
شکل مروارید اغلب نزدیک به کره است. هرچند به شکل‌های دیگر مانند گلابی و دکمه و حتی شکل‌های نامنظم هم دیده می‌شود. درشتی آن به درشتی دانه خشخاش تا تخم کبوتر است. در سال 1934 میلادی مرواریدی به قطر 13 سانتی‌متر در فیلیپین پیدا شد که وزن آن حدود 37/6 کیلوگرم بود.
مروارید توسط جانور نرم‌تنی به نام صدف تولید می‌شود. این نرم‌تن برای محافظت از خود به کمک ماده‌ای که از بدنش ترشح می‌شود، پوسته (صدف) سخت و محکمی می‌سازد و داخل آن زندگی می‌کند.
زمانی که یک جسم خارجی مانند ذره‌ای شن یا یک موجود ریز دریایی وارد صدف می‌شود و با بدن نرم و حساس آنها تماس پیدا می‌کند، باعث تحریک و خارش بدن نرم‌تن می‌شود. جانور برای تسکین خود لایه‌هایی مرکب از ماده آلی شاخی کونچیولین و بلورهای کلسیت یا آراگونیت را به دور جسم خارجی ترشح می‌کند. از این لایه‌های هم‌مرکز رفته رفته مروارید شکل می‌گیرد. جنس مروارید با جنس دیواره درون صدف یکسان است.

انواع مروارید و ویژگی آن:

مروارید در طبیعت به رنگ های سفید براق , صورتی , سفید مایل به زرد , زرد , نقره ای , طلایی , سبز , سبز مایل به آبی و سیاه یافت می شود .
اين سنگ از تراش اسيد كربنيك سنگ آهك در داخل صدف تشكيل مي شود . مهمترين منشأ اين سنگ در خليج فارس ، خليج مانار ، كناره هاي آمريكاي مركزي و شمال استراليا است تأثير بر بدن سنگ مرواريد لقب داروي درماني و جادويي بسيار نيرومند دارد . اعصاب ، غدد فوق كليه ، طحال و عضلات را تقويت مي كند . مرواريداه براي زخم معده بسيار موثرند ، از روده ها محافظت مي كنند ، براي تب و سر دردها مفيد هستند ف نيروي حيات در ما ايجاد مي كنند و چشم ها را تقويت مي كنند . همچنين مي توان براي كمبود كلسيم از آنها استفاده كرد . اثر بر روح و روان مرواريدها تغييرات ناگهاني خلق و خوي ، اضطراب و نگراني ها را از بين مي برند و ابتكار ، حساسيت و الهام به ما مي دهند.

خواص سری مروارید:

دفع نیروهای منفی و جذب انرژی مثبت – پادزهر , خوش شانسی , تنظیم عادات نادرست در زمینه خوردن و خوابیدن
تقویت :عشق خالصانه , از خودگذشتگی , تقویت عضلات , طول عمر , قدرت بدنی , عفت و پاکدامنی , گردش خون , قلب
تسکین :درمان ادرار بیش از حد مخصوصا شب ادراری کودکان , جنون و بیماری های ذهنی , دیابت , اسهال , دل درد , بیقراری , بیماری های مثانه , یرقان , اعتیاد به الکل , ترس , بیماری های چشمی و پوستی , زخم معده , تب , آسم , رماتیسم , التهاب کلیه ها , سنگ کیسه صفرا , اضطراب , سر درد , خونریزی , اختلالات دستگاه گوارش , سرماخوردگی , نفخ , عطسه های دائمی , بیماری های مزمن , بوی بد دهان , تهوع

 

خواص مروارید

 

تاثیر بر روح و روان:

سفيد نماد قلب و ذهن خالص است، بي گناهي و اعتقاد، عنصري وابسته به آب و ماده دارد . بدينگونه بين احساسات تعادل برقرار (ميكند بخصوص براي علامتهاي آب خوب است ( متوليدن ماه اسفند فكر و خيال و احساسات را جذب ميكند وبراي شبكه خورشيدي و هضم غذا در معده و فشار عصبي خوب است و ممكن است خنك بكند و تسكين بدهد . اين سنگها از آينده شوم هشدار مي دهند . اگر با خود گردنبندي از اين سنگ داشته باشيد ، شما را هميشه در برابر نگون بختي همايت مي كند.

تاثیر مروارید بر بدن:

مرواريد جهت بيماري هاي گواتر و غده هاي چربي مفيد است ؛ اما استفاده از اين روش ممکن است به زمان بسيار طولاني نياز داشته باشد . توصيه مي شود : يک قطعه مرواريد صيقل داده نشده را هميشه بر روي چاکراي پنجم خويش قرار دهيد .

جهت درمان سرماخوردگي: يک قطعه مرواريد را بشوييد و داخل يک عدد ظرف چيني حاوي مقداري آب ليمو ترش و با آب هندوانه قرار داده و پس از ده دقيقه مرواريد را برداشته و از آب ميوه يک استکان بنوشيد. چنانچه اين روش را هر روز بين ساعت 2 – 3 بعد از ظهر انجام دهيد بسيار مفيد است. همچنين هر روز از آب ميوه تازه استفاده کنيد.
جهت درمان خارش دروني پوست: مقداري آب ماست و کمي پودر سدر را مخلوط نموده و يک قطعه مرواريد را که به مدت 100 دقيقه زير نور آفتاب قرار داشته، داخل آن قرار دهيد. پس از گذشت ده دقيقه، مرواريد را برداشته و مواد را بر روي محل خارش بماليد و پس از 15 دقيقه بشوئيد.
توجه داشته باشيد که اين مواد به قسمت هاي ديگر پوست برخورد نکند چرا که ممکن است باعث خارش در آن نواحي گردد. همچنين بهتر است اين مواد را با يک وسيله ديگر ( بجز دست) بر روي محل خارش بماليد.

نکاتی در مورد مروارید:

مرواريد داراي نيروي پرقدرت است که داراي حرکتي ملايم و آرام بخش است.

اغلب انرژي هاي اصلي که شکل حرکت اصيل خويش را حفظ نموده اند، در حوزه جهان مادي آزاد نمي شوند. چنانچه اين انرژي را بتوانيد در جهان مادي آزاد کنيد، انرژي هاي مثبت فوق العاده زيادي کسب خواهيد نمود که هيچگاه از حوزه مدارات بدن شما خارج نمي شوند و شما را در برابر ابتلاء به بيماريهاي مختلف و حتي مرگ محافظت مي نمايند.

 

منبع : کتاب سنگ شناسی 

5/5 - (3 امتیاز)