خواص سنگ کوارتز صورتی

 

تاریخچه

کلمه کوارتز از لغت آلمانی “Quarz” مشتق شده و این کلمه احتمالاً از لغت اسلاوی tvrdý (به معنی سخت) ریشه گرفته است.کوارتز متداولترین نوع کانی بر روی زمین است. این کانی تقریباً در همه محیط های زمین شناختی یافت می شود و کانی سازنده تقریباً تمام انواع سنگ هاست. تنوع کوارتز از نظر شکل و رنگ در مقایسه با سایر کانی ها بیشترین است و این مسئله به دلیل توزیع گسترده و فراوانی کوارتز در طبیعت است. کوارتز یا دُرّ کوهی، بعد از فلدسپات, دومین ماده کانی فراوان پوسته زمین است.برخی از انواع ماکرو بلورها( بلور های بزرگ) به عنوان سنگ های تزئینی و جواهر سنگ ها شناخته شده اند.
رنگ کوارتز شیری سفید کدر، کوارتز رز صورتی تا قرمز کم رنگ و کوارتز دودی قهوه ای تا خاکستری است. انواع مختلف کوارتز بیشتر بر اساس ویژگی تا رنگشان طبقه بندی می شوند .کوارتز به خوبی در مقابل هوازدگی ازخود مقاومت نشان می‌دهد و در دمای تقریبی ۱۶۷۰ درجه سانتی‌گراد ذوب می‌شود.
رنگ کوارتز صورتی از منگنز است . توده های مهم این سنگ در کشورهای ماداگاسکار، برزیل ، ایالات متحده آمریکا و اتریش یافت می شود .

تأثیر بر بدن

این سنگ برای قلب ، گردش خون و مجراهای خونی بسیار موثر است . به عمل تخمدانها در زنان و بیضه در مردان کمک می کند و نیز برای عمل باروری موثر است و بر علیه بیماری های مقاربتی مبارزه می کند . به علاوه ناهماهنگی و بیماری هایی که بر قلب اثر می گذارند را درمان می کند . این سنگ دارای انرژی درمانی بسیار قوی بر روی جریان خون و ناراحتی های ناشی از آن ، تنگی مجراها ، بیماری های خونی و سرطان خون است . کوارتز صورتی التیام زخم ها را آسانتر می کند که ترجیحا ً به همراه هماتیت استفاده می شود . به درمان زخم ها ، ترک ها و استخوان درد کمک می کند . افسردگی و بی خوابی را از بین می برد و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تقویت می کند . علاوه بر اینها ، این سنگ دارای قدرت حمایت کنندگی بر علیه اثر تشعشعات و نیروهای زمینی ، رگه های آبی ، حوضه های الکترومغناطیسی و غیره است.

اثر برروح و روان

کوارتز صورتی نگرانی ها را از بین می برد و جراحتهای روحی را درمان می کند .و به ما امکان پذیرفتن و دوست داشتن دوباره می دهد . این سنگ باعث محبت و ملایمت می شود و اجازه می دهد احساساتمان را بیان کنیم .این سنگ قادر به حل تغییرات خلق و خوی است و باعث درک مهارتهایمان می شود . در انسانهایی که دارای احساسات سر سخت و خوگرفته ای هستند ایجاد اعتماد کرده و روح آنها را از عشق لبریز می کند ، و باعث بخشش و صلح می شود . این سنگ باعث افزایش نفوذ ما بر روی محیط اطراف با گذشت و محبت می شود . غم دوری از وطن را از بین می برد . و بخصوص برای بچه ها ی کوچک بسیار موثر است . این سنگ به هنر پیشگان امتیاز زیادی می دهد و به تخیلات و تفکرات خلق شده ما جان می بخشد .

 

نشان طالع بینی

کوارتز صورتی تحت صورت های فلکی گاو نر و ترازو قرار دارد .

طبقه چاکرا

این سنگ متعلق به چاکرای قلب و مرکز آن است .

خصوصیات

سیاهرگهای آبی و دیگر مشتقات آن می توانند مسئول بی خوابی یا آشفتگی یا مشکلات دیگر باشند ، در این وضعیت توصیه می کنیم ، بر روی زمین یا تختخواب خود که حدودآً به ارتفاع ۶۰- ۷۰ سانتیمتر است بخوابید و یک کوارتز نتراشیده به اندازه مشت خود را در دست بگیرید و استراحت کنید . خواهید دید که مصون از ناراحتی خود می شوید . اگر می خواهید نیروی سنگتان را افزایش دهید ، می توانید تورمالین سیاه را با آن همراه کنید .
این کوارتز همچنین خدمت بزرگی بر علیه تشعشعات کامپیوترها ، دستگاه تلویزیون و غیره می کند . و مهمتر از آن ، این است که باید هر هفته این سنگ را در آب جاری بشویید و در صورت امکان با نور خورشید شارژ کنید .

5/5 - (2 امتیاز)