حرز امام جواد (ع)

حرز امام جواد (ع)

خواص حرز امام جواد + برکات + اسرار + متن دعای حرز کبیر امام جواد (ع)

 

حرز امام جواد علیه السلام چیست؟

امام جواد (ع) در این باره می فرمایند : خود را به این دعا , حرز کن که اگر همه اهل زمین علیه تو قیام کنن از همه آنها ایمن باشی. معروف ترین حرز برای دفع بلایای زمینی و آسمانی حرز امام جواد (ع) می باشد . این حرز به ویژه در دفع سحر و طلسمات و خلاصی از نیات شریر دشمنان مجرب و از ناحیه بزرگان توصیه شده است .

حرز امام جواد (ع) ❤️ آیا این حرز سند روایی دارد ؟ آیا واقعیت دارد ؟ سخن بزرگان و علما در این باره چیست و در روایات و منابع شیعه چه مطالبی در این باره ذکر شده است؟ و اینکه اگر دارای سند هست و اینکه بهترین فروشگاه برای خرید حرز امام جواد چه فروشگاهی است؟ آیا انگشتر حرز امام جواد نیز داری خواص خود حرز می باشد یا خیر ؟! طریقه نوشتن حرز چگونه است ؟! و اینکه حرز باید به صورت بازوبند استفاده شود یا گردنبند؟ و یا همراه داشتن حرز کفایت میکند؟ و آیا حرز امام جواد در مفاتیح نیز بیان شده است؟ و اینکه حرز امام جواد چه آثار و برکاتی دارد ؟ در ادامه به بررسی این سوالات می پردازیم.

Buy.Herz2
فهرست .برای پرش به قسمت مورد نظر در همین صفحه، عنوان آن کلیک کنید:

–  خواص ، فواید ، آثار و برکات حرز امام جواد (علیه السلام )

–  حرز امام جواد علیه السلام در بیان علمای بزرگ شیعه

–  حرز امام جواد علیه السلام از دیدگاه آیت الله بهجت

–  نکاتی در مورد حرز امام جواد (ع)

–  نحوه نگهداری از حرز امام جواد (ع)

–  نکاتی در مورد نوشتن حرز امام جواد (ع)

–  کیفیت نماز قبل از بستن حرز امام جواد (ع)

–  متن دعای حرز صغیر و کبیر امام جواد (ع)

–  اسرار حرز امام جواد علیه السلام

–  خرید حرز امام جواد

–  انگشتر حرز امام جواد

–  کانال حرز امام جواد

–  طریقه نوشتن حرز امام جواد

–  حرز امام جواد در مفاتیح

 

خواص و توصیه به استفاده از حرز توسط حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در برنامه سمت خدا شبکه سه

Buy.Herz3

آثار ، فواید، معجزات ، برکات و خواص حرز امام جواد (علیه السلام ) :

با توجه به متن حرز امام جواد می توان به این نتیجه رسید که این دعا برای رفع بلاهای زیر کاربرد دارد :

  • دفع سحر و جادو و طلسم
  • دور شدن نگاه و زبان و سوء دشمن
  • دفع شرور مردم و سلاطین و شیاطین و جنیان و غولان
  • حفظ از فریب و دشمنی و حیله
  • حفظ ازجراحت فساد و غرق شدن و هلاکت و شکست خوردن
  • حفظ آبرو
  • حفظ از قتل و انتقام و قطع شدن
  • حفظ از بیماری و ناخوشی و آزار
  • حفظ از فقر و گرسنگی و عطش
  • حفظ از وسوسه
  • حفظ از نقصان در دین و معیشت در زندگی

1: دور شدن و دفع بلا‌ها: شاید برایتان پیش آمده که بلای ناگهانی برایتان پیش می‌آید. اما جان سالم از آن بدر می‌برید. دعای حرز امام جواد جزو دعاهایی است که این خاصیت را دارد. به لطف وجود این دعا برخی از بالای بزرگ که در تقدیر شما نوشته شده، از سرتان گذشته و نجات پیدا خواهید کرد. در ادعیه ها و احزار مشهوری که وجود دارد مشهور ترین حرز، حرز امام جواد است که در دفع بلایا کاربرد دارد .که مصادیق این بلاها به شرح زیر است : دور شدن نگاه و زبان سوء دشمن , دفع شر مردم ,شیطانها , حفظ از نیرنگ و فریب دشمن , حفظ از غرق شدن شکست خوردن و مجروح شدن , حفظ آبرو , حفظ از مریض شدن و بدی و ناخوشی , حفظ از فقر و گرسنگی و من آبی , حفظ از وسوسه شیطان و …

2: جلوگیری و دفع اثر چشم زخم: چشم زخم یکی از شایع ترین مشکلاتی است که مردم با آن مواجه هستند دائما به دنبال طلسم و نماد های تک چشم آبی رنگی هستند که به دروغ به عنوان چشم زخم در بین مردم رایج شده است … در حالی که یکی از بهترین و موثرترین موارد برای دفع چشم زخم به همراه داشتن حرز جواد میباشد.

امام صادق(ع): “اگر نبش قبر برای شما امکان داشت ( و دلیل علت مرگ ها را می فهمیدید )  حتما برای شما آشکار می شد که اکثر علت بیشتر مرگها چشم زخم بوده است. ” وهمچنین از حضرت محمد (ص) نقل شده است: ” که چشم زخم مرد را در قبر و شتر را در دیگ قرار می دهد. ” و حتما می توان یکی از مهمترین اثرات این حرز امام جواد برای دفع چشم زخم استفاده شده است.

3: باطل کردن سحر و جادو: سومین خاصیت این حرز دفع سحر و جادو میباشد که مرحوم بهاءالدینی ره فرموده اند: دیدم که فردی با سنگ بزرگ بر سر فردی زد ولی اتفاقی برای آن فرد نیفتاد زیرا حرز امام جواد (ع ) همراه او بود. آن طرف یادآور شد: این حرز را در حاشیه ی مفاتیح می توان دید و ملاحظه کرد.

سحر و جادو شدن ممکن است برای برخی از افراد در زندگی روی دهد. به یمن حضور حرز امام جواد علیه السلام می‌توانید در صورت پیدا کردن این جادوها و سحرها، آن‌ها را باطل کنید.

4: ایجاد مصونیت در برابر جادو: جادو نوعی از خطرناک‌ترین رفتارهایی است که کافران از خود نشان می‌دهند. آنان روح خود را به شیطان می‌فروشند و به جای آن قدرت‌های شیطانی مانند جادو به دست می‌آورند. دعای حرز شما را از گزند جادو حفظ کرده و کسانی که این دعا را دارند، جادو روی آن‌ها اثر ندارد.

علامه مجلسی در رابطه با اثرات مربوط به سحر و جادو سخنان بسیار زیادی بیان کرده و یکی از نکات مهم آن که از طریق قرآن و احادیث مشخص شده تاثیر بسیار خاص سحر روی برخی از افراد و همچنین بدن آن ها می باشد. مانند ایجاد تغییرات بسیار خاص در دوستی و دشمنی و یا به وجود آمدن شادی و غصه ها. همچنین به این نکته نیز اشاره داشتند که در صورت وجود جادو این امکان وجود دارد که با استفاده از تعویذات که شامل ادعیه منقول از ائمه ها مانند دعای حرز امام جواد علیه السلام می شود و همچنین آیات قرآن آن را دفع کنید.

5: مصونیت از مشکلاتی مانند تنگ دستی، گرسنگی و تشنگی: به لطف این دعای شریف دیگر خبری از مشکلات بزرگ و گرفتاری‌ها نخواهد بود. اگر تنگدست هستید و یا در ماه مبارک رمضان گرسته و تشنه می‌شوید، به این دعا متوصل شوید. نتیجه آن را خواهید دید.

6: دفع زبان بد و نگاه بد دشمنان: این دعا چون سپری در برابر زبان و نگاه بد دشمنان‌تان شما را محافظت خواهد کرد.

7: جلوگیری از نفوذ وسوسه شیاطین و مردم: به لطف و یومن دعای مبارک و شریفه امام جواد علیه السلام، وسوسه‌های شیاطین و مردم به شما نمی‌رسند.

8: جلوگیری از زیان بدخواهان به شما: به لطف خرید حرز امام جواد علیه السلام از گزند بدخواهان دور خواهید بود.

 

Buy.Herz2

حرز امام جواد علیه السلام در بیان علمای بزرگ شیعه :

حرز امام جواد ( ع ) را سید بن طاووس در صفحه 39 کتاب شریف مهج الدعوات و منهج العبادات آورده است مرحوم مجلسی نیز در بحار النوار جلد 91 صفحه 354 این حرز را از ایشان نقل کرده است . خواندن و به همراه داشتن حرز بسیار موثر است و سفارش به خواندن آن شده است .

سیدبن طاووس : رواست است به برکت این حرز , مامون در همه جنگ ها با روم پیروز شد .

علامه سید بحرالعلوم : حدیث حرز الامام الجواد (ع) مشهور است و موید جواز گذاشتن دعا در قاب نقره ای است .

آیت الله سید علی قاضی : حرز امام جواد (ع) که باید به بازو بسته شود و خاصیت آن ( خصوصا برای باطل کردن سحر و طلسم ) فقط در صورت بسته شدن به بازوی راست است .

آیت الله بهجت : برای جلوگیری از جشم زخم یا باطل کردن سحر همراه داشتن حرز مفید فایده است .

آیت الله خرازی : یادم می آید که حتی از قبل انقلاب این حرز بین بزرگان معروف و مشهور آن فرد نیفتاد زیرا حرز امام جواد همراه او بود .

Herz Imam Javad 3

خواص حرز امام جواد (ع) از دید آیت الله بهجت: 

با توجه به نکات فوق آیت الله بهجت در رابطه با فواید و خواص حرز امام جواد علیه السلام و فواید مربوط به آن را این گونه بیان کرده اند اگر می خواهید از خطرات و بیماری ها و همچنین آزار شیطان و اجنه کابوس دیدن در خواب باطل کردن جادو سحر در امان بمانید توصیه می کنم به طور دائم این دعا را همراه خود داشته باشید. همچنین جهت دفع چشم زخم نیز تاثیر بسیار زیادی به همراه دارد علاوه بر این موارد آیت الله بهجت به طور همیشه تاکید بسیار زیادی جهت خواندن چهار قل و همراه داشتن حرز امام جواد (ع) داشتند.

از آیت الله بهجت درباره حرز امام جواد (ع) سوال شد، ایشان فرمودند:

–  برای رفع و دوری از خطرات و بیماری ها، در امان ماندن از آزار شیطان و اجنه، باطل کردن سحر و جادو، درمان کابوس در خواب و … این دعا را به همراه داشته باشید. علاوه بر این، حرز برای دفع چشم زخم نیز توصیه می شود.
–  افرادی از ایشان درباره آزار شیطان و اجنه، حسادت، کابوس و خواب های پریشان، چشم زخم و … سوال می کردند. آیت الله بهجت در جواب، ‌این افراد را به خواندن چهار قل و حرز امام جواد تشویق می کرد.
–  همچنین ایشان برای باطل کردن سحر و جادو و طلسم می فرمایند که حتما باید حرز امام جواد (ع) به بازو بسته شود و فقط در این صورت است که طلسم باطل می شود.
–  علاوه بر این آيت الله بهجت در کنار حرز امام جواد (ع)، به خواندن آیت الکرسی، چهار قل، سوره های فلق و ناس و خواندن حداقل 50 آيه از قرآن در روز توصیه کردند.

 

نکاتی در مورد حرز امام جواد (ع) :

توجه داشته باشید با همراه داشتن این حرز شما در حفاظت خداوند متعال قرار گرفته اید . بنابر این هیچ کس و هیچ چیز را موثر در نفع و ضرر خود جز خدا ندانید و این خداست که حوادثی را به لطف و رحمت خود از شما رفع می کند زیرا همانا خدا بهترین حافظ و او مهربانترین مربانان است .

این حرز بهترین وسیله برای دفع بلایا از جمله دفع سحر و طلسم است و از منابع وحی اخذ شده است .

اگر علیرغم داشتن این حرز حادثه ای برایتان رخ داد بدانید که حادثه ای بزرگتر در انتظار شما بوده است که به عنایت خدا تبدیل به این بلای کوچیکتر شده است .

زمان همراه داشتن این حرز گناهانی که موجب نازل شدن بلا می شود ( مانند زنا , کم فروشی , ندادن زکات , ظلم کردن , کمک به ظالم , خوردن حق الناس , مخصوصا حق یتیم , قطع رحم , عاق والدین , ترک امر به معروف و نه از منکر , زیر پا گذاشتن دین برای رسیدن به دنیا , کفران نعمت , تمسخر و دروغگویی ) به شدت بپرهیزید .

 

خرید حرز امام جواد (ع)

نحوه نگهداری از حرز امام جواد (ع) :

این حرز دارای اسماء متبرکه است که دست زدن بدون وضو به آن جایز نیست .

مواظب اشید که حرز هیچ گاه داخل چاه دستشویی نیفتد و در صورت بروز این حادثه سریعا حرز را در آورده و آب بکشید و خشک نمایید .

با توجه به روایت امام صادق ع  همراه بودن حرز الامام الجواد (ع) در هنگام دستشویی و هنگام جنابت اشکالی ندارد اما خانمهای حائض و نفاس یا حرز را نبندند یا داخل یک پوست چرمی قرار دهند و سپس ببندند .

 

سوالات متداول:

آیا حرز امام جواد (ع) باید روی پوست آهو نگارش شود؟

در متن حدیث امام جواد (ع) در کتاب مهج الدعوات آمده است که ایشان فرموده اند: حرز روی پوست آهو نوشته شود (دَعَا بِرَقِّ ظَبْیٍ مِنْ أَرْضِ تِهَامَهَ ثُمَّ کَتَبَ بِخَطِّهِ هَذَا الْعَقْدَ)

آیا حرز امام جواد (ع) باید روی دست راست بسته شود؟

امام جواد (ع) در حدیث می فرمایند: که اگر شخص استفاده کننده می خواهد به صورت بازوبند استفاده کند، باید روی بازوی راست خود ببندد (فَإِذَا أَرَادَ شَدَّهُ عَلَى عَضُدِهِ فَلْیَشُدَّهُ عَلَى عَضُدِهِ الْأَیْمَنِ).

آیا لوله حرز امام جواد (ع) باید از جنس نقره باشد؟

امام جواد (ع) فرموده اند: که برای حرز لوله ای از جنس نقره ساخته شود و این حرز شریف داخل لوله نقره قرار داده شود (وَ قُلْ لَهُ حَتَّى یُصَاغَ لَهُ قَصَبَهٌ مِنْ فِضَّهٍ مَنْقُوشٌ عَلَیْهَا مَا أَذْکُرُهُ بَعْدَهُ).

آیا لوله حرز امام جواد (ع) باید دارای حکاکی ذکر خاصی باشد؟

در حدیث آمده‌ که بخشی از حرز باید روی لوله‌ای از جنس نقره حکاکی و حرز نوشته شده روی پوست آهو باید داخل لوله قرار داده‌ شود (وَ قُلْ لَهُ حَتَّى یُصَاغَ لَهُ قَصَبَهٌ مِنْ فِضَّهٍ مَنْقُوشٌ عَلَیْهَا مَا أَذْکُرُهُ بَعْدَهُ).

 

نکاتی در مورد نوشتن حرز امام جواد (ع) :

خطوط و صور خاصی که در ضمن روایات بعد از عبارت( اسالک بحق هذه السماء کلها و صفاتها و صورتها و هی ) آمده مربوط به علوم غریبه می باشد و حتی اگر نویسنده از این علوم بی بهره ای نداشته باشد باید علاوه برمتن عربی , این خطوط و اعداد را هم دقیقا مثل خودش بنویسد ; حتی اندازه انحنای آن خطوط دقیق کشیده شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد .

در نوشتن حرز , نیازی به گذاشتن اعراب کلمات نیست .

بنا به قول بعض علما جهت برای اثر بهتر و کامل این حرز و تاثیرگذاری کامل , بهتر است حتما رو به قبله بنویسید و از قلم و جوهر و کاغذ ساخت مسلمان استفاده کنید.

ترجیحا حرز به را به بازوی راست خود ببندید زیرا در روایات عضد الایمن ( بازوی راست ) گفته شده البته بهمراه داشتن حرز نیز کفایت میکند و یا به گردن انداختن آن  .

وقتی برای اولین بار حرز را می بندید دقت کنید که قمر در عقرب نباشد ( با توجه به روایت , این نکته درهنگام نوشتن دعا هم رعایت می شود ) و نیز بهتر است احراز را در زمان سعد و مبارک انجام دهیم .

 

آیا حرز امام جواد باید به اسم شخص باشد؟

در مورد به نام کردن حرز امام جواد (ع) روایت و سندی وجود ندارد. وقتی حرز همراه فرد می شود و یا نماز حرز خوانده می شود حرز بنام شده و کارایی خود را نشان خواهد داد.

تنها و تنها جایی که بنده شنیدم حرز بنام بشود صحبت های حاج آقا بهجت هستش که در یکی از صحبت هاشون با شاگردشون این مورد رو عرض فرمودن ولی در بقیه موارد ایشون ذکر نفرمودن .

در کل حرز امام جواد نیازی به بنام کردن ندارد و تاثیری در قدرت و تاثیر گذاری حرز کبیر ندارد این حرف مثل این هست که شما بفرمایید تا ماشین به نام فرد نشود حرکت نمی کند !!!

این مطلب رو هم در آخر اضافه کنیم اگر دوستانی مایل هستند حرز بنامشون زده بشه با مدیریت فروشگاه هماهنگ و یا داخل یادداشت سفارش ذکر بفرمایند و برای این کار نیاز به اسم فرد و مادرشون هست . این امر بصورت کاملا رایگان توسط فروشگاه خواستنی انجام میگیرد.

 

آیا می شود حرز امام جواد (ع) را روی کاغذ نوشت؟

دوستان زیادی سوال می کنند که آیا می شود حرز امام جواد را روی کاغذ نوشت؟ ببینید دوستان اگر این مورد قابل انجام بود خود حضرت میفرمودن روی کاغذ بنویسید حتما یک دلیل داشته که فرمودن حتما باید روی پوست آهو نگارش شود. موکل حرز کبیر امام جواد فقط و فقط در صورت نوشته شدن بر روی پوست آهو فعال می شود. حتی بر روی پوست گوسفند هم تاثیری ندارد.

اگر شما مایل هستید تمام قدرت حرز نصیبتون بشود باید حرز روی پوست آهو تهیه بفرمایید. حرز روی پوست گوسفند شاید 10 درصد تاثیر داشته باشد آن هم در صورتی که اگر و اگر توسط استاد نوشته شود.

یک مثال هم میزنم برای دوستانی که خودشون میخواهند حرز را نگارش کنن؛ ببینید اگر به یک متخصص و تعمیر کار ماشین لوازم و قطعات ماشین رو بدن و به یک فردی که کلا تخصصی در این زمینه نداره هم همان قطعات بهمراه کاتالوگ رو بدن و بگن ماشین رو از روی کاتالوگ درست کنین؛ فرد غیرمتخصص با دقت انجام میدهد و اخر کار می بینید که حتی و اگر با شانس توانسته باشد تمام قطعات رو درست اسمبل کرده باشد ولی باز هم ماشین روشن نمی شود؛ به این میگن فوت کوزه گری ولی فرد متخصص با چشم بسته هم می تواند ماشین رو اسمبل کند و حتی شاید عیب بعضی قطعات رو هم از بین ببرد …

پس سعی بفرمایید حرز رو از جای مطمئن و با تخصص تهیه بفرمایید که فرد مورد نظر بتواند موکل حرز رو فعال کند حتما و حتما این مورد مد نظر شما باشد که فردی که دعا رو می نویسد فرد متخصص و دعا نویس مجرب باشد. هر کسی نمی تواند ادعای داشتن این توانایی را دارا باشد. حتما باید اذن دعا نویسی را دارا باشد تا بتواند حرز را فعال کند.

نوشته شدن حرز توسط فرد غیر متخصص باعث غیرفعال شدن و بی اثر شدن حرز می شود و  حرز دیگر جوابگویی ندارد. فردی که اذن دعا نویسی دارا هست حتی میتواند حرزی را که غیر فعال هست با توانایی خود فعال نموده و حتی حرزی خود ایشان مینویسد قدرت و توانایی بالایی را دارا است. پس بار هم تاکید می کنیم هر کسی که ادعای دعا نویسی داشت دلیل بر دعا نویس بودن نیست و باید اذن دعا نویسی را دارا باشد و بتواند موکل حرز و یا هر دعای دیگری را فعال و آن دعا مربوطه را قابل استفاده بفرماید.

 

Herz Imam Javad 4

کیفیت کامل نماز قبل از بستن حرز امام جواد (ع) :

حتما نویسنده با وضو رو به قبله باشد وحروف کامل نوشته شوند;  مثلا نون را نکشد و دقیقا به آن شکم بدهد و هکذا سایر حروف ( به نقل از آیت الله دکتر احمد عابدی )

و چون می خواهد بر بازو بندد و یا همراه خود کند وضوی کامل بگیرد و چهار رکعت نماز بخواند , در هر رکعت (حمد) یک مرتبه و ( آیه الکرسی)و(شهدالله) و (والشمس و ضحیها)و (الیل)و (توحید) هر کدام هفت مرتبه و چون از نماز فارغ شود .بر بازوی راست خود بندد تا در محل سختی ها و تنگی ها به حول و قوه خدا سالم بماند .

متن آیه «شهدالله»:

«شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لا إِلـٰهَ إِلّا هُوَ وَالمَلـٰئِكَةُ وَأُولُوا العِلمِ قائِمًا بِالقِسطِ ۚ لا إِلـٰهَ إِلّا هُوَ العَزيزُ الحَكيمُ»

 

متن دعای حرز امام جواد (ع) :

در منابعی که در دست است دو حرز امام جواد بیان شده است که یکی از حرز ها به حرز صغیر امام جواد (متن کوتاه حرز امام جواد) مشهور است بدین نحو می باشد :

یَا نُورُ یَا بُرْهَانُ یَا مُبِینُ یَا مُنِیرُ یَا رَبِّ اکْفِنِی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسْأَلُکَ النَّجَاةَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّور

معنی این آیه این چنین است که :

ای نور و روشنایی! ای دلیل و برهان! و ای روشنگر و آشکار کننده! ای پرتو افشان! ای پروردگار من! بدی ها و آسیب های روزگار را، از من کفایت فرما و از تو می خواهم، نجات روزی را که در آن روز، در صور دمیده می شود.

down دانلود متن دعای حرز کبیر امام جواد (ع) + ترجمه فارسی با فرمت PDF down

 

حرز امام جواد ع

 

خرید حرز کبیر امام جواد

 

اسرار حرز امام جواد علیه السلام :

سید بن طاووس گفته است :

ابونصر همدانی از حکیمه خاتون : دختر امام جواد و عمه امام عسکری علیه السلام روایت کرده است : وقتی امام جواد ع به شهادت رسیدند [ نزد همسرش ام عیسی دختر مامون رفتم , پس او راتسلیت و تعزیت گفتم و بسیار اندوهگین و در حال جزع و فزع بر فراق همسرش یافتم . خودش را با گریه و فریاد می کشت پس بر جان او از تلخی مفارقت آن حضرت ترسیدم ; دراین میان که ما , راجه به آ« حضرت بزرگواریش و ویزگی ها اخلاقی وی و شرف اخلاص وعزت و کرامتی که خدای متعال به او عطا کرده بود سحن میگفتیم , ناگهان ام عیسی اظهار داشت : آیا تو را از مطلبی شگفت انگیز و واقعه ال بزرگتر که فراتر از تصورت و توصیف است با خبرنسازی ؟ گفتم آن چیست ؟

ام عیسی گفت : چنان بودم که بسیار بر او , غیرت می ورزیدم و همواره مواظبش بودم و چه بسا ,سخنانی به گوشم می رساند و شکایتش را به پدرم می بردم ;پدرم می گفت : دخترکم او را تحمل کن ; چه اینکه پاره تن رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است .یک روز در خانه خودم نشسته بودم , دختری از در آمد و به من سلام داد پرسیدم تو کیستی ؟

او گفت , من دختری از نسل عمار یاسرم و همسر ابو جعفر, محمد بن علی الرضا علیه السلام شوهر تو هستم ;پس چنان غیرتی به من روی اورد که از طاقت و توانم بیرون بود , بی اختبار تصمیم گرفتم که از خانه خارج شوم و آواره کوچه خیابان گردم و نزدیک بود شیزان وادارم کند که به آن کبیز ( خانم ) توهین  و جسارت کنم , ولی خشم خود را فرو خوردم و با لباس و خوراک و هدایا به خوبی از او پذیرایی کردم , اما همین که او از نزد من بیرون رفت , بی درنگ برخاستم و پیش پدرم رفتم و ماجرارا به اطلاع او رساندم , در حال که او مست و لایعقل بود .

پدرم گفت : ای غلام شمشیر مرا بیاور پس شمشر را به او داد و پدرمسوار مرکب شو و گفت : به خدا سوگند او را خواهم کشت و چون چنین دیدم با خودم گفتم : ( انا لله و ان الیه راجعون ) با خودم و همسرم چه کردم ؟و شروع نمودم سیلی به صورت خود زدم و پس پدرم بر او داخل شد و پیوسته بر او شمشیر زد تا او را قطعه قطعه کرد : سپس از نزد وی بیرو آمد و من گریزان , پشت سرش خارج شدم , تمام آن شب را نخوابیدم و چون روز بالا آمد پیش پدرم رفتم و گفتم: آیا می دانی دیشب چه کردی ؟

پدرم گفت چه کردم ؟ گفتم پسرامام رضا ع را کشتی , پس چشمش خیره شد و از هوش رفت : آنگاه بعد از مدتی به هوش آمد و گفت : وای بر تو چه می گویی ؟ گفتم : آری , به خدا سوگند ای پدر بر او داخل شدی و پیوسته با شمشیر , بر او زدی تا او را کشتی ;پدرم از شنیدن این خبر به شدت پریشلن شد و گفت : یاسر خادم را نزد من بیاورید , پس یاسر خادم آمد و ماون به او نگاه کرد و گفت : وای بر تو این دخترم چه می گوید ؟خادم گفت راست می گوید ای خلیفه ع پس مامون با دست خود بر سینه و صورتش زد و گفت ( انا لله و ان الیه راجعون ) به خدا سوگند هلاک و تباه شدیم تا قیامت.رسوا گردیدیم وای برو تو ای یاسر برو ببین داستان او از چه قرار است و هر چه زودتر مرا با خبر کن که الان نزدیک است جان از تنم بیرون رود.

پس یاسر رفت و طولی نکشید که یاسر بازگشت و گفت مژده ای خلیفه : مامون گفت : تو را مژده باد چه خبر داری ؟

یاسر گفت: خدمت حضرت رسیدم و دیدم نشسته و ملافه و پیراهنی، برخود افکنده و مسواک می کند؛ سلامش کردم و عرض نمودم: ای فرزند رسول خدا! دوست دارم این پیراهن خود را، به من ببخشید تا در آن نماز بگزارم و بدان تبرک جویم؛ البته می خواستم به بینم آیا اثر شمشیر، بر بدن شریفش باقی است یا نه؛ پس به خدا سوگند! گویا بدنش سفید، همچون دندان فیل بود که اندکی، زردی داشته باشد و اثری از شمشیر نداشت؛ پس مأمون، مدت درازی گریست و گفت: با این حساب، هیچ حجتی باقی نمانده است؛ همانا این ماجرا، برای اولین و آخرین پند و عبرت است و به یاسر خادم گفت: ای یاسر! سوار بر مرکب شدنم و گرفتن شمشیر و داخل شدن بر حضرت را، بخاطر می آورم؛ اما نسبت به مراجعتم از نزد حضرت و برگشتم به جایگاهم چیزی به یادم نمی آورم: بنابراین، کار من و رفتنم به سوی او، چگونه بوده است؛ خدا لعنت کند این دختره را به شدیدترین وجه؛ به نزد او برو و به وی بگو: پدرت می گوید: به خدا سوگند! اگر بعد از امروز، پیش من بیایی، شکایت کنی یا بدون اجازه ی او، از خانه خارج شوی، هر آینه انتقام او را از تو خواهم گرفت؛ سپس خدمت فرزند امام رضا علیه السلام شرفیاب شو و سلام مرا به او برسان و بیست هزار دینار، برایش ببر و «شهری» [1] را که دیشب سوارش شدم، پیشکش حضرت کن؛ آنگاه به سادات بنی هاشم دستور بده، خدمت حضرت شرفیاب شوند و عرض ادب نمایند.
یاسر خادم گفت: به بنی هاشم، دستور لازم را دادم و خودم نیز با آنها، خدمت حضرت رسیدم و عرض ادب نمودم و سلام مأمون را، به حضرت رساندم و مبلغ مورد نظر را، در مقابل او نهادم و شهری را بر حضرت عرضه داشتم که ساعتی در او نگریست، سپس تبسمی کرد و فرمود:
ای یاسر! قول و قرار میان ما و او، چنین بود که حتی با شمشیر بر من هجوم آورد؛ آیا او نمی داند که مرا، یاور و مانعی است که بین من و او، فاصله می اندازد؟
عرض کردم: سرورم! ای فرزند رسول خدا! این لحن عتاب و برخورد را، وا گذارید و گذشت نمائید؛ به خدا سوگند! و به حق جد بزرگوارت رسول خدا صلی الله علیه و اله و سلم، هر چه کرده از روی آگاهی نبوده و اصلا نمی دانسته که در چه نقطه ای، از زمین خدای متعال است و به یقین، بین خودش و خدای خودش، نذر صادقانه کرده و سوگند خورده است که بعد از این هرگز شراب ننوشد و مست نکند؛ چه اینکه شراب، از بندها و دامهای شیطان است و هنگامی که شما، ای فرزند رسول خدا! نزد او تشریف بردید، این ماجرا را به خاطرش نیاورید و ملامت و سرزنشش نفرمائید.
امام جواد علیه السلام فرمود: به خدا سوگند! قصد و نظر من نیز همین بود؛ سپس لباسهای خود را طلبید و از جا، بلند شد و همه ی حاضرین، همواره حضرت بلند شدند تا اینکه به نزد مأمون در آمد و چون چشم مأمون به حضرت افتاد، پیش پای حضرت بلند شد و او را به سینه چسبانید و به وی خوش آمد گفت و به احدی، اجازه ورود نداد و پیوسته با حضرت گفتگو و مشورت می کرد وقتی گفتگوها به پایان رسید، امام جواد علیه السلام فرمود: ای  مأمون جواب داد: گوش به فرمان تو هستم و بسیار تو را یاری نمایم؛ حضرت فرمود: یک نصیحتی برای تو دارم، آن را قبول کن؛ مأمون گفت: به دیده ی منت دارم؛ نصیحت شما چیست ای فرزند رسول خدا؟!
امام جواد علیه السلام فرمود: مایلم که تو، هنگام شب بیرون نروی؛ چه اینکه از این مردم بخت برگشته نسبت به تو خاطر جمع نیستم و بازوبندی نزد من است که می توانی، خود را در حصار آن قرار دهی و از شرور و بلاها و ناگواریها و آفتها، ایمن گردانی؛ چنانکه دیشب خدای متعال مرا از تو نجات داد و هرگاه با وجود آن بازوبند، با سپاه روم و ترک، روبه رو شوی و همه ی اهل زمین، دست به دست یکدیگر دهند تا بر تو فائق آیند؛ به خواست خدای جبار، هرگز طرفی نخواهند بست و چنانکه مایل باشی، حرز را برایت بفرستم تا در برابر تمام آنچه گفتم، بدان پناه جویی.
مأمون گفت: آری، آن را به خط خودتان بنویسید و برایم بفرستید؛ حضرت فرمود: بلی.
یاسر خادم گفت: چون صبح دمید، امام جواد علیه السلام قاصدی فرستاد و مرا فرا خواند؛ وقتی خدمت حضرت رسیدم و در مقابلش نشستم؛ پوست آهویی از آهوان سرزمین «تهامه» طلبید؛ سپس با خط مبارک خود، بازوبند زیر را نوشت؛ آنگاه به من فرمود: ای یاسر! این بازوبند را به امیر مؤمنان بده و به او بگو، آن را در میان جعبه ای (کوچک) نقره ای که آنچه بعدا خواهم گفت، بر آن حک می شود، قرار دهد و چون خواست آن را به بازویش ببندد، به بازوی راستش ببندد و وضوی نیکو و تمام و کاملی بگیرد و چهار رکعت نماز بگزارد؛ در هر رکعت، حمد یک مرتبه و هفت مرتبه، آیة الکرسی و هفت مرتبه، آیه ی شهد أنه لا اله الا هو و الملائکة و أولوا العلم قائما بالقسط لا اله الا هو العزیز الحکیم [2] و هفت مرتبه سوره ی والشمس و ضحیها و هفت مرتبه، سوره ی والیل اذا یغشی و هفت مرتبه، سوره ی قل هو الله احد را بخواند و چون از نماز فراغت یافت، در سختیها و مشکلات آن را بر بازوی راست خود ببندد و به حول و قوه ی الهی، از هر چیزی که ترسان و بیمناک است، سالم خواهد ماند و سزاوار است که این اقدام، همزمان با حلول ماه در برج عقرب، صورت نگیرد و اگر با مردم سرزمین روم و پادشاهانشان، جنگ کند به خواست خدای متعال و برکت این حرز، بر آنها پیروز خواهد گشت.

روایت شده است که وقتی مأمون، ویژگی های این حرز و بازوبند را از امام جواد علیه السلام شنید، با رومیان جنگید و خدای متعال بر آنان، نصرتش بخشید و غنیمتهای بسیاری از ایشان، نصیبش فرمود و در هیچ جنگ و ستیزی، آن را از خود جدا نمی کرد و خدای متعال با فضل و کرمش، او را یاری می کرد و با مشیت خویش، به پیروزی اش می رساند؛ البته او با حول و قوه ی خویش، صاحب اختیار نصرت و پیروزی است.

خرید حرز امام جواد :

دوستانی که بدنبال خرید این محصول بسیار عالی و تاثیر گذار هستند می توانند با مراجعه به این لینک این دعای بی نظیر را به وقت و ساعت دست نویس بر روی پوست آهو تهیه و استفاده بفرمایند این دعا توسط اساتید مجربی نوشته و گرد آوری شده بهمراه دعای حرز امام جواد ع دعای حرز 14 معصوم هم بدلیل تاثر گذاری بیشتر تهیه و نگارش شده است این دعا داخل جاحرزی نقره برای شما عزیزان قرار گرفته شما هم می توانید این دعا را بهمراه خود داشته و یا به گردن و یا به بازوی خودتون ببندید دوستانی که نیاز به بازو دارن بازو بند هم برای استفاده از این محصول موجود می باشد . در ادامه باید اضافه کنم که انگشتر حرز امام جواد ع هم در فروشگاه خواستنی موجود می باشد تا دوستانی که مایلند این دعای بی نظیر را بصورت انگشتری استفاده بفرمایید براحتی تهیه و در دسترسشون قرار بگیره .

کانال حرز امام جواد :

ما همچنین کانالی مخصوص حرز امام جواد تدارک و تهیه دیدم تا تا تجربیات دوستانی که این دعای بی نظیر را استفاده میفرمایند رو به نمایش قرار بدیم و همچنین لینک خرید و خواص این دعای بی نظیر نیز داخل کانال تلگرامی قرار داده شده است .

Telegram-Herz

طریقه نوشتن حرز امام جواد (ع) :

حرز امام جواد کاملا بصورت دستی با همراه جوهر و خودکار ایرانی بوقت و ساعت و بر روی پوست آهو دباغی شده توسط فروشگاه خواستنی ثبت و نگارش شده است . طریقه نوشتن حرز امام جواد (ع )

حرز امام جواد (ع) در مفاتیح :

باید عرض کنم خدمت ان دوستانی که سند معتبر و مشهوری رو برای این دعا نیاز دارن این دعای بی نظیر در پاورقی کتاب معروف و شریف مفاتیح الجنان مکتوب شده است .

Buy.Herz2

منابع و مستندات :

1-عوالم العلوم و المعارف و الاحوال من آلایات والاخبار و القول ( مستدک سیده النساء الی امام الجواد ج 23-الجود ع ص 244

2-مکاتیب الائمه علیه السلام ج 5 ص :418

3-مهج الدعوات و منهج العبادات ص 39

4- الامان من اخطار السفار و الازمان ص 78

5-بحار الانوار (ط-بیروت) ج 91 ص 358

4.6/5 - (87 امتیاز)